חוג איגרוף זה לא סתם מכות – זה ספורט אצילי

חוג איגרוף זה לא סתם מכות – זה ספורט אצילי

האגרוף הוא ענף ספורט ידוע עוד מימי קדם שבו שני ספורטאים מתמודדים על הניצחון בקרב אגרופים. בסוף המאה ה-19 הפך האגרוף (boxing) לספורט לגיטימי מלווה בחוקי משחק נוקשים וקפדניים שהפכו אותו  ל"ספורט אצילי" שחדל להיות סתם מאבק אכזרי ומכות רחוב. ביסודו שימש האגרוף  כחלק מתוכניות האימונים הצבאיות ולכן נשים לא נטלו בו חלק. החל מתחילת המאה -20 ובעיקר לקראת סופה, תפס ספורט אגרוף הנשים, מקום חשוב בקרב ילדות ונשים צעירות והביקוש לקחת חלק בפעילות ספורט אצילי זה הפכה לנחלת הכלל.

 

אחד השיקולים שלנו כהורים, כשאנו שולחים את ילדינו לחוגים היא להקנות להם כישורי חיים. השתתפות הילדים בחוגים מקנה להם בין היתר הרגלי משמעת ואחריות אישית. חוג איגרוף לבנים ובנות מאפשר לילדים גם לשחרר אגרסיות ומתחים ומלמד אותם לדעת להכפיף את הדחפים למשמעת עצמית ולמחויבות החברתית. יכולת שליטה שכזו היא זו שעושה את האגרוף ללא סתם מכות, כי אם לספורט אצילי.

בנוסף לזאת תרומתו של חוג האגרוף  לילדים באה ליד ביטוי הן בפן הפיזי והן בפן הערכי. האגרוף מפתח שרירים וכושר סיבולת לב ריאה וזאת ומאחר ומדובר באימון הדורש הפעלת שרירים באופן אירובי ואנאירובי. האימונים במסגרת חוג האגרוף, מתקיימים לרוב בזוגות סיטואציה המחדדת יצירת קשרים בין אישים וחבריים. משמעת עצמית גבוהה ופיתוח כלים להגנה עצמית.

 

כמו ברוב ענפי הספורט גם באגרוף יש מספר שיטות שהעיקריות שבהם הן ואגרוף הקלאסי והאגרוף התאילנדי או בשמו הנוסף הקיק בוקס. אילו האגרוף הקלאסי הוא למעשה ספורט שהלך והתפתח במאה וחישים שנה האחרונות. הוא מבוסס על שיטות לחימה מודרניות שגובשו על ידי מאמנים וספורטאים  בענף. ואילו האגרוף התאילנדי, מבוסס על תנועות מסורתיות ועל כלים וטקטיקות מהירות שנרכשו וגובשו במסורת עתיקת יומין. בכול מקרה שתי השיטות מעשירות ומעניינות וחותרות להישגים ספורטיביים. מעניקות ביטחון עצמי, יכולת הגנה אישית וחוזק למבנה אישות של הלומד והמתמחה בענף. כללי האגרוף  בכל השיטות מחייבים את המתאגרף לא להכות סתם כי אם לנהוג כספורטאי אציל.

 

ההבנה כי האגרוף הוא ספורט אצילי ולא סתם מכות, הופכת את זירת האגרוף למרכז  חינוך חשוב. השילוב בין פורקן מתחים, דחפים ואגרסיות במסגרת חוקים נוקשים וקפדנים, במסגרת אימון מלווה במאמן מקצועי, מוביל את הילד והילדה למצות את היכולות הקיימות בהם באופן המיטבי ביותר. הבנה זו היא  אולי הסיבה העיקרית שישראל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות החזקות בתחום. ספורט האגרוף על כל גווניו ושיטותיו תפס חזק בקרב הקהל הישראלי וחוגי הילדים והנוער, גברים ונשים הולכים ומתרבים. ישראל נמצאת בין חמשת המדינות החזקות בענף האגרוף ויצאו מתוכה מספר לא מבוטל של אלופים גברים ונשים. אלופי עולם ואלופי אירופה לבוגרים ונוער


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: